צרו קשר
ּ

הכלב חופר בגינה

שתי סיבות עיקריות לכך שהכלב חופר בגינה:

  1. בטבע, זמינות האוכל (הצייד) אינה דומה לזמינות שאליה מורגלים חיות הבית. כלומר בבית האוכל זמין כל הזמן ובזמנים קבועים כך שלבעל החיים אין צורך לחפש אחר האוכל ולצוד אותו, אולם, בטבע כאשר בעל חיים מוצא את מזונו לאחר מספר ימים בלא אוכל, ישנה נטייה לאחר שאכל ושבע להחביא את שארית האוכל על ידי חפירה באדמה והסתרת המזון ליום שבו יהיה רעב, לכן אינסטינקט זה בא לידי ביטוי גם בגינה בה הכלב מבלה את חייו. כלומר הכלב חופר ומתנהג כאילו הוא מחביא מזון ולעיתים לוקח את עצם המשחק שלו ומסתיר אותה מתחת לאדמה. זוהי תופעה קיימת בגנים מהטבע גם אם האוכל זמין כל הזמן.
  2. כאשר בקיץ חם מאוד לכלב, נאלץ הכלב לחפור באדמה ולשכב ובדרך זו מצנן את גופו החם באדמה הקרירה.

דרכי פתרון לחפירות בגינה:

  1. על ידי תיקונים. כאשר הכלב חופשי בגינה עלינו להשגיח מרחוק ובכל פעם שנעשה ניסיון לחפור בגינה, עלינו לכעוס ולשלול התנהגות זו ומשחדל יש לשבחו על התנהגות טובה וכאשר אין אנו משגיחים על הכלב, עלינו להכניסו הביתה או להגביל את תנועתו בכדי שלא ינסה לחפור ואנו לא נבחין בכך. כלומר, במשך מספר חודשים יוכל הכלב לשוטט בגינה רק בהשגחה עד אשר לא נצטרך לגעור בו על מעשה זה וכך נוכל להבין שהכלב חדל מלחפור בגינה והפנים את האיסור שבחפירה.
  2. ניתן לחפור במקומות שבהם הכלב חפר ולהחביא בלון מנופח ולכסות עד אשר הבלון לא נראה. יש לעשות זאת במספר מקומות פוטנציאליים לחפירה ובתקווה שהכלב יחפור באחד ממקומות אלו. סביר להניח שתוך כדי חפירה הבלון יתפוצץ ויבהיל את הכלב ובדרך זו יחשוש הכלב מלחפור שוב שמא יתפוצץ בלון בפניו.
למעלה

נדב כהן מאלף הכלבים שלכם!

לייעןץ והכוונה מלאו את הפרטים :

ּ