צרו קשר
ּ

הגור נושך

מה מביא את הגור לנשוך ולחבל בכל מה שנקלע בדרכו?

הגור בחודשים הראשונים של חייו מגלה את שיניו וכתוצאה מכך הוא מכניס כל דבר לפיו, החל מנעלי הבית, ריהוט, בגדים, דלתות הבית וכלה בנו, בני הבית, בעיקר בידיים וברגליים.

ישנן מספר סיבות המאפיינות התנהגות זו. שתיים מהן נפוצות מאוד.

  1. זוהי דרך משחק והפגת השעמום שעובר הגור במהלך היום.
  2. בעלי חיים מטבעם הם ציידים לכן כאשר אנחנו בתזוזה הכלב מנסה לצוד אותנו, בעיקר ילדים מכיוון שהם זזים ופעילים יותר מאיתנו המבוגרים ואז נוצר מצב שהגור הופך צייד ואנחנו הניצודים.

פתרון ודרכי התמודדות עם נשכנות והרס בבית

ראשית, כאשר נתפוס את הגור בשעת מעשה של נשכנות או חבלה בתכולת הבית, עלינו לגעור בגור בקול תקיף ולשלול התנהגות זו. והיה והגור ממשיך ומתעלם, ניתן לשלב תיקון על ידי אחיזה בקולר שעל הגור ולמשוך באופן שיגרם לגור אי נוחות. חשוב למשוך במידה ולא חזק מדיי מאחר שמדובר בגור. ומשחדל מלנשוך יש לשבח את הגור על ידי מילה טובה ומרגיעה, ניתן לשלב ליטוף או מתן חטיף ובדרך זו לעצב התנהגות רצויה על ידי חיזוקים חיוביים ונשלול התנהגות שלילית על ידי תיקונים.

דרך נוספת שתקטין את הנזקים בבית ותמעיט את הנשכנות כלפי בני הבית, כדאי ורצוי מאוד לטייל עם הגור מספר פעמים ביום בכדי לפרוק אנרגיות שהגור אוגר במהלך היום ועל ידי כך נעייף ונטיש אותו, בנוסף מומלץ לרכוש צעצועים ועצמות כחלופה לריהוט בבית ולאברי הגוף שלנו.

סביר להניח שאם נקפיד לעשות כך, נשמור על בית שלם וגוף שלם.

למעלה

נדב כהן מאלף הכלבים שלכם!

לייעןץ והכוונה מלאו את הפרטים :

ּ