צרו קשר
ּ

חרדת נטישה

חרדת נטישה הינה תופעה שכיחה מאוד בקרב הכלבים אך באותה מידה זוהי תופעה פסיכולוגית הניתנת לפתרון אצל מרבית הכלבים.

כיצד נוצרת חרדת הנטישה?

חרדת נטישה הינה מחלה פסיכולוגית שאובחנה מרגע שגזרנו על הכלב להשתלב בחיינו בני האדם, ועד לרגע זה לא נשמע בטבע ולו פעם אחת המושג חרדת נטישה.

מספר גורמים עיקריים "המסייעים" לכלבינו לחוות את חרדת הנטישה:

  1. כאשר אנחנו עוזבים את הבית, אנחנו נוטים להיפרד מהכלב ואף לחבקו ולהתנצל על כך בפניו שאנחנו הולכים ונוטשים אותו. מצב זה מעלה את המתח והחרדה אצל כלביכם.
  2. כשאנו שבים הביתה ומרגע פתיחת הדלת, אנו זורקים את שעלינו וכל תשומת הלב מופנית לכלב ומרגע זה הוא כל עולמינו. התנהגות זו גורמת שוב לעליית המתח והגברת הסטרס אצל הכלב.
  3. שינויים בסדר היום שלנו כלומר, אדם שהיה במשך תקופה רוב היום בבית ולימים יוצא לעבודה חדשה ונעדר מהבית, שינוי זה עלול להביא לחרדת נטישה.
  4. כלב שעבר מספר בעלים בחייו ובין לבין שהה בתחנות הסגר, מצב זה עלול לחזק אצל הכלב חרדת נטישה.
  5. שני כלבים שחיו ביחד מספר שנים ובגיל מבוגר הופרדו אחד מן השני.

הסימנים לחרדת נטישה:

  1. חרדת נטישה תתאבחן על ידי הרס בבית כגון חבלה בספות, ברגלי השולחן, לעיסת משקופים, חפירה בקירות.
  2. פגיעה עצמית עד כדי פציעות ולעיתים הכלב נזקק לטיפול רפואי.
  3. נבחנות בלי סוף וחוסר תאבון.
  4. הסימנים הנ"ל מחזקים את ההנחה שהכלב שרוי בחרדת נטישה.

כיצד נמנע מכלבינו חרדת נטישה?

  1. כשנצא מהבית לעבודה חשוב מאוד לא להיפרד מהכלב וללטפו ועל ידי כך ליצור התרחשות על ידי טקס הפרידה. מצב זה ישדר לכלב שקורה משהו וכולם נערכים אליו. עצם הליטוף והפרידה מעלים את המתח אצל הכלב, דבר שעלול לגרום לחרדות בקרב הכלב, לכן חשוב ללכת ולשדר סדר יום רגיל כלומר המנהיג הלך והמנהיג יחזור.
  2. כשתם באים הביתה הימנעו מלבוא במגע עם הכלב מייד עם חזרתכם, ההפך הוא הנכון. כדאי ורצוי לא לתקשר עם הכלב מספר דקות ואז כשהלך הרוח והמתח מהמפגש מתפוגג מעט, מצב זה הוא הנכון לתקשר עם הכלב, ללטף ולהרעיף עליו את אהבתכם אליו.
  3. כאשר הכלב שבע ועייף, כל רצונו הוא לישון, כלומר לפני שננטוש את הבית ליום עבודה נוסף מומלץ לקום מעט מוקדם ולצאת לטיול ארוך שבו הכלב יפרוק אנרגיות ותסכולים שאגר במהלך היום ולאחר הטיול וארוחת הבוקר, סיכויים גבוהים שכלבכם יתפוס תנומה ארוכה למספר שעות, דבר שישכיח ממנו את בדידותו והישארותו לבד בבית.
  4. מומלץ להשאיר לכלב צעצועים, משחקי נשיכה ועצמות בזמן שבעליו נמצא מחוץ לבית. זוהי דרך טובה להפגת השעמום.
למעלה

נדב כהן מאלף הכלבים שלכם!

לייעןץ והכוונה מלאו את הפרטים :

ּ