צרו קשר
ּ

קרציות

הקרציות מעבר להיותן מטרד הגורם לגירודים בלתי פוסקים, הן גם מהוות סכנה ממשית על ידי העברת מחלות מסוכנות הן לכלב והן לבני הבית.

דרכי פעולה של הקרציה

הקרציה ניזונה וגדלה על ידי מציצת דם באופן הזה שהיא ננעצת בעור הכלב ועל ידי כך מזינה את גופה. גודלה של הקרציה בתחילת חייה הוא שני מ"מ וצבעה חום-שחור, ובבגרותה הופכת בצורתה לאליפסה שמנה וצבעה לאפור. במצב זה הקרציה בשיא גדילתה.

כיצד מתנהל מחזור החיים של הקרציה?

חשוב לציין שמשך חיי הקרציה מתנהל לא על גוף הכלב. כלומר בשלב הראשון הביצים בוקעות והקרציות הצעירות גדלות עד שהופכות לבוגרות. הדרך לבגרות מתבצעת באופן הזה שהקרציה הצעירה עומדת על צמחיה ומחכה שיעבור הפנדקאי הראשון. כאשר עובר כלב בסביבתן, הן נתפסות בעזרת גפי הפה וננעצות בעור למשך שלושה שבועות ובזמן זה מוצצות דם מהכלב וכעבור שלושה שבועות הן נושרות לקרקע, מטילות ביצים וכך מחזור חיים חדש מתחיל. זהו מעגל ריבוי הקרציות.

הסכנה שבקרציה

הסכנה הממשית היא הדבקות ב"קדחת הקרציות" המלווה בחום גבוה.

הסימנים למחלה הם אפטיות, חוסר תאבון, חום גבוה מאוד, ישנם מצבים של שטפי דם ובשלב מסויים החיידק מגיע למח העצם ושם יתכנו דימומים ואנמיה.

הטיפול ב"קדחת הקרציות" בשלב מוקדם מציל חיים אחרת "קדחת הקרציות" הורגת.

אמצעים להרחקת קרציות מכלביכם

ישנן מספר דרכים להרחיק או להמית את הקרציות, לדוגמא קולרים המצויים בשוק שעונדים אותם על צוואר הכלב. רצוי להצמיד את הקולר על צוואר הכלב אחרת אין אפקט לחומר שמועבר לגוף הכלב, אמפולות לטפטוף על עורף הכלב, תרסיסים למיניהם וכמובן רצוי להדביר את חצר הבית כל חודשיים בתקופת הקיץ ולדאוג שכלביכם ישחק עם כלבים נקיים מקרציות.

למעלה

נדב כהן מאלף הכלבים שלכם!

לייעןץ והכוונה מלאו את הפרטים :

ּ